Terug

Garantie

A. Garantie op hockeysticks

B. Garantie op alle andere materialen dan hockeysticks

 

A. Garantie op hockeysticks

2 maanden garantie

Heb je een nieuwe senior hockeystick gekocht, maar die is na korte tijd kapot gegaan? Dat is vervelend, maar het gebeurt wel eens. Een stick is pure handenarbeid en er kan wel eens een blaasje of een dunner plekje in de stick zitten. Dit merk je echter heel snel. In de regel treden materiële gebreken na een zeer korte tijd op. De fabrikanten geven daarom een ​​garantie van 2 maanden op hockeysticks, zolang het maar een duidelijke fabrieksfout is. Deze periode begint bij levering / facturering. Blijf niet spelen met een stick waarvan je denkt dat er iets mis mee is. Eenmaal kapot is er moeilijk een beoordeling van te maken.

 

Houten sticks en zaalsticks kennen geen garantie.

 

Wanneer kun je geen garantie claimen ?

  • Schade op plaatsen waar je niet mee mag spelen, bijvoorbeeld de bolle kant van jouw stick.
  • Impact van een andere stick.
  • Backhandschade. Dit deel van de stick is vaak extra verstevigd maar hier is geen garantie op.
  • Geen of slechte zorg / behandeling van de stick (bijv. woedeaanval op de doelpaal)
  • Natuurlijke slijtage (bijv. stukjes lak die afgaan omdat je je stick ook gebruikt)
  • Verkeerde toepassing (kindersticks zijn ook bedoeld voor kinderen …..)

 

Slijtage is geen materieel defect

Vanwege de aard van het spel ‘hockey’ zijn hockeysticks aan hoge slijtage onderhevig: Je traint 1-3 keer per week, speelt een wedstrijd in het weekend. Jouw stick is veel in gebruik en krijgt vele rake klappen, je dribbelt, stopt ballen die met hoge snelheid aankomen, je botst tegen andere sticks…….. Als hockeyers vragen wij nogal wat van onze sticks. Sommige kunstgrasvelden zijn zelfs gevuld met zand, wat leidt tot extra slijtage. Het is niet ongebruikelijk dat een stick na een seizoen gewoonweg "opgebruikt" is.

Dus als je denkt dat jouw stick een materieel defect heeft en je een claim hebt voor vervanging, dan controleren wij dat graag voor jou. In ons team werken hockeyers die zelf regelmatig op het veld staan zij beoordelen jouw aanvraag samen met de producent. Dus als er echt een materiële fout is zorgen wij voor een passende oplossing.

 

Dit zijn de richtlijnen en onze extra service voor jou:

  • 1e en 2e maand na aankoop - fabrieksgarantie behoudens bovenstaande uitsluitingen. Zowel wij als de fabrikant kunnen niet zien of je de stick gekocht hebt en pas na maanden bent gaan gebruiken. Om een duidelijke lijn aan te houden is de aankoopdatum de startdatum van de garantie. Wij keren geen geld uit, je krijgt dezelfde of als deze niet meer te verkrijgen is, een gelijkwaardige stick als vervanging.Bewaar daarom altijd jouw aankoopbewijs. Zonder dit bewijs kunnen wij niets voor jou betekenen.
  • 3e tot 6e maand na aankoop – De garantie is afgelopen. Wij controleren jouw stick of toch een materiaalfoutje de oorzaak zou kunnen zijn. Zou dat zo zijn, dan kunnen wij helaas niet meer terugvallen op de producent maar vergoeden wij jou vanuit Hockeypoint uit coulance 40% van de aankoopprijs als korting op een nieuwe stick. Bewaar daarom altijd jouw aankoopbewijs. Zonder dit bewijs kunnen wij niets voor jou betekenen. Wij keren geen geld uit. Bij slijtage zoals boven beschreven kunnen wij helaas niets voor je betekenen.
  • 7 tot 10 maanden na aankoop, Ook hier controleert ons team jouw stick. Een eventuele luchtbel is ook na als die maanden redelijk goed herkenbaar. Zou dat zo zijn, dan vergoeden wij jou ondanks dat wij de fabrikant niet meer kunnen aanspreken, maximaal 20% van de aankoopprijs als korting op een nieuwe stick. Wij keren geen geld uit. Bewaar daarom altijd jouw aankoopbewijs. Zonder dit bewijs kunnen wij niets voor jou betekenen.

Het beoordelingsproces kan 5 tot 10 werkdagen in beslag nemen waarbij de fabrikant vaak vraagt of je de stick wilt opsturen ter beoordeling als foto's niet de gewenste duidelijkheid geven. let op: stick alleen opsturen als wij of de fabrikant hierom vraagt.

 

Belangrijk om te weten:

Veel hockeyers geloven dat een dure stick automatisch langer meegaat dan een goedkoper model. Maar dat is absoluut een verkeerde gedachte!

Het prijsverschil is te wijten aan het materiaal of de techniek die verwerkt is in de stick. Duurdere sticks hebben in vergelijking met goedkopere sticks een hoger aandeel van materialen van hogere kwaliteit zoals Carbon, aramide of dyneema. Carbon is een zeer stijf materiaal en zorgt er voor dat je harder slaat maar maakt de stick niet duurzamer of onbreekbaar. Een 100% stick zal zelfs sneller breken dan een 50% stick.

Conclusie: duurdere sticks bieden hogere prestaties voor de prijs maar zijn niet noodzakelijkerwijs onbreekbaar en duurzamer.

 

B. Garantie op alle andere materialen dan hockeysticks

 

In de regel is dat 2 maanden op textiel, schoenen en accessoires echter ieder merk kent zijn eigen garantiebepalingen. 

Het is hier dan ook niet makkelijk een eenduidige antwoord te geven. Neem daarom altijd contact op met onze klantenservice. Het liefst via jouw account in onze shop waar je een z.g. 'ticket' aanmaakt. Zo krijgen wij meteen alle informatie van jouw bestelling en kunnen onze medewerkers jou snel te woord staan. Doe je dat niet dan kun een mail sturen aan klantenservice@hockeypoint.nl met duidelijke foto's van het artikel en het defect. Denk er aan dat je de mail voorziet van jouw persoonlijke gegevens en het bestelnummer om onnodig wachten en zoeken tegen te gaan.

Indien je jouw aanvraag niet via het ticketsysteem doet maar per mail dan kan het 48 uur duren voor wij jou een antwoord kunnen geven. 

 

Wanneer kun je geen garantie claimen ?

  • Een rits valt bij geen enkel merk onder garantie tenzij er een aantoonbare fabricagefout is.
  • Haken in kleding nadat je aan bv. een struik of hekwerk bent blijven hangen.
  • Geen of slechte zorg / behandeling van de kleding of schoenen. Natte schoenen scheuren b.v. heel snel in.Je zou dit kunnen voorkomen met een z.g. Shoefresh.
  • Zand in een rits of zand in klittenband zorgen voor een veel mindere werking en is geen garantie.
  • Natuurlijke slijtage (hakken of noppen slijten op kunstgrasvelden heel snel).
  • Hockeyschoenen met uitgetrapte hak. Stap je zonder de veters los te maken uit jouw schoenen dan kan een fabrikant een zo sterk mogelijke schoen maken maar hier is niets tegen bestand. Dit is geen garantie!
  • Een doorgebeten bitje of een bitje dat je te lang in warm water hebt laten zitten bij het 'modelleren'
  • Schuurplekken op hockeytassen.
  • Ingescheurde sokken na het wegtrekken van het kaartje. TIP: knip het touwtje van het kaartje en je hebt geen schade aan de sokken.

 

Slijtage is geen materieel defect

Vanwege de aard van het spel ‘hockey’ zijn hockeyspullen aan een hogere slijtage onderhevig dan andere spulletjes: Je traint 1-3 keer per week en speelt een wedstrijd in het weekend. Jouw spulletjes liggen veelal op een hoop in de dugout, worden nat, drogen thuis zonder goede ventilatie weer op bij de verwarming en schuren over het kunstgras dat vaak ook nog eens gevuld is met zand …….. Als hockeyers vragen wij nogal wat van onze spulletjes. 

Het is niet ongebruikelijk dat hockeyspullen na een seizoen gewoonweg "opgebruikt" zijn.

Dus als je denkt dat je een materieel defect hebt en je een claim hebt voor vervanging, dan controleren wij dat graag voor jou. In ons team werken hockeyers die zelf regelmatig op het veld staan zij beoordelen jouw aanvraag samen met de producent. Dus als er echt een materiële fout is, ontvang je binnen de richtlijnen van desbetreffende fabrikant natuurlijk een vervangend exemplaar.

 

Pas als jij tevreden bent, zijn wij dat ook ! Hockeypoint......hockey with a smile !

Vergelijk producten Verwijder alle producten

You can compare a maximum of 3 products

Hide compare box
Hockeypoint 8,9 / 10 - 676 Reviews @ Kiyoh
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »